Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Ny inspiration

Kategori: Allmänt, Deckare, Roman, att skriva, dagbok, vi som skriver

Puh, igår läste jag ut Lögnaren av Nora Roberts som jag kämpat länge med. Perfekt tajming för nu när jag börjar med min sista bok på läslagret kan jag med gott samvete unna mig att beställa några nya till julhelgen. Har en kundkorg på adlibris som bara legat och väntat på detta. Skönt! 
 
Här hoppas jag få lite deckarinspiration också vilket skulle komma mycket lägligt. Jag brukar inte gilla framsidor nåt särskilt men denna tyckte jag var riktigt snygg. 
 
 
Äntligen har också min planering av slutet (eller ja halva manuset) kommit igång så nästa vecka kommer jag kunna börja skriva på nya kapitel igen. Det behövs för har varit inne och pillat och lagt till ännu mer i det sista kapitlet jag har nu och tror inte det behöver bli längre :/ 
Kommentera inlägget här: