Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Vardagen och taktiksnack

Kategori: Allmänt

Då var mjukstarten från förra veckan över och vardagen här igen. Med det undantaget att jag köpt gymkort och idag ska träna för första gången på 7 år. Inte utan att jag börjar ångra mig men har som tur var en träningskompis så då är det ju bara att dyka upp.

Funderar på om jag ska skicka in manuset till fler förlag eller avvakta tills jag hunnit redigera det jag själv ser skulle bli klara förbättringar. Det vettiga är väl kanske att skicka in som det är. Ett manus blir ju aldrig klart. Men samtidigt skulle det bli så mycket bättre med en vända till redigering. Det kommer dock dröja ca 1 år eftersom jag vill skriva klart råmanus till deckaren först. Så, får kanske skicka in det ändå nu. Men det tar emot. Vilket är förståeligt eftersom det med största sannolikhet bara innebär att bli nobbad. Men det är klart skickar man inte in har man ju inte ens en chans. Nu när jag skriver det här känns det ju självklart att hiva in det, tror knappast de kommer tycka det är så illa att de inte ens öppnar filen om jag skickar in en reviderad version om två år. Och är jag så dålig så spelar väl inget ändå någon roll?

Nej, nu bestämmer jag mig för att skicka in det till några förlag till. Må det bära eller brista.

Nu blir det högst troligt ingenting skrivet de närmsta två dagarna eftersom jag har hämtning/lämning av barn och dessutom jobbar hemifrån imorgon. Men på onsdag. Då hoppas jag verkligen vara igång igen.

 

KOMMENTARER:

  • Ninas corner säger:
    2016-08-22 | 23:06:02
    Bloggadress: http://ninascorner.blogg.se

    Svårt det där med att släppa manuset. Det är ju precis som du säger; när är man färdig? Typ aldrig. Skulle man hålla på och peta i manuset för varenda liten grej så blir man aldrig klar. Någon gång måste man sätta stopp och faktiskt skicka in. Bra där! Nu håller jag tummarna.

    Svar: Å tack för pepp, betyder mycket!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: