Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Tips skrivintroduktion

Kategori: Allmänt

Fick tips om detta lilla smakprov igår och bokade in mig. Kan vara intressant att höra lite om deras skrivkurs och samtidigt träffa lite andra skrivfantaster.
http://folkuniversitetet.se/Har-finns-vi/Stockholm/Puffar/gratis-prova-pa-dag/
Jag bokade in mig på "att skriva roman och novell." En gratistimme, kan väl aldrig skada?!
 
För övrigt så blev jag klar med genomläsningen igår. Och ställdes inför frågan, hur sjutton fortsätter jag nu?? Frågan gnagde i mig så pass att jag trots en hemsk huvudvärk inte kunde låta bli att ta upp datorn hemma på kvällen och börja skissa på upplägget för de närmsta 3-4 kapitlen. Det var jag oändligt tacksam för imorse på bussen för då kunde jag dra igång och skriva ett riktigt roligt kapitel på direkten.
 
Så nu är jag igång igen "på riktigt" efter semestern. Tänk om man bara hade kunnat få fortsätta skriva hela dagen istället för att gå till jobbet. Stundtals tvivilar jag och tänker på osäkerheten, skrivkrampen som någon gång verkar infinna sig för alla, och ensamheten. Men idag är jag helt övertygad om att jag skulle vilja jobba som författare på heltid. Så kreativt och utvecklande! 
Kommentera inlägget här: