Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Kapitel 8

Kategori: Allmänt

Jaha, då står jag och väntar på bussen och att få börja jobba med kapitel 8. Skänker tacksamhet till min fina Excelfil som var själva orsaken till att jag så lätt ändå kunde plocka upp tråden där jag slutade. Där finns allt man behöver veta om detta manus. Bara att gå in och välja vilken del man vill börja nysta i och sedan köra på.
 
Inser nu verkligen fördelarna med att jobba så strukturerat även om det känns lite gnatigt ibland att föra in allt där. Men vill jag nu veta vad en person har för mål, utseende, intressen, hur det ser ut på olika platser, vilken ordning kapitlen kommer i, vilket datum det är eller i stort sett vad som helst så finns det i excelfilen. Supersmidigt! Kommer säkert inte vara lika noga med att lägga in allt när jag kommit lite längre men nu i början är det ju guld värt! Tycker inte att det stör mitt flow nämnvärt heller, det här med att föra över fakta till excelfilen medan jag skriver.
Kommentera inlägget här: