Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Inga mer detaljer!

Kategori: Allmänt

Suck, hela gårdagens skrivpass gick åt till redigering av detaljer. Inte det jag vill hålla på med just nu om jag ska få ihop grundstoryn inom rimlig tid. Påminner mig själv vänligt men bestämt att skita i detaljerna tills råmanuset är klart. Den där doften jag fick in kommer nog knappast vara avgörande för manusets framtida öde och chanser till framgång.

Den här veckan har jag i alla fall slagit rekord i att få lite gjort på manusfronten, vad hände!? Kan inte ens skylla på sjuka barn eller nåt annat speciellt denna gång.

Hoppas på bättre lycka framöver. Ikväll blir det kräftskiva!

KOMMENTARER:

  • Sara säger:
    2016-08-26 | 13:58:00
    Bloggadress: http://saradalengren.wordpress.com

    Det är svårt det där, att se framåt och bara köra på när man vet att det finns detaljer som skaver och som man skulle behöva pilla lite med :)

    Svar: Ja, det som framförallt slagit mig sedan jag började skriva roman för några år sedan är hur oerhört mycket jobb som ligger bakom en roman. Helt fantastiskt att det finns så många som brinner tillräckligt för att lyckas slutföra alla fina böcker som finns!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: