Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

City bikes

Kategori: Allmänt

Igår fick jag tips från en kollega om city bikes, föll som en fura för konceptet och ska pröva idag. Man laddar upp säsongskort på sitt sl accesskort för en billig penning, tror det var 250 kr, så kan man låna cyklar hur mycket man vill (dock max tre timmar i stöten) i stockholm från april - oktober. Så skönt om det funkar så får man en mysig cykeltur förmiddag och eftermiddag eller när man ska iväg på möte på stan, istället för den stressiga tunnelbanan. Hoppas det funkar bra nu! 

När det gäller skrivandet så har jag avverkat mitt tredje skrivpass för säsongen, läst och korrigerat de första tre kapitlen. Känns klockrena i mitt huvud men där är det ju alltid lätt att hitta fram. Får se om någon annan fattar sen :/
 
Sa jag att det i priset ingår en cykelhjälm också?! Men tar min egen, är inte en särskilt bra cyklist...
 
 
Kommentera inlägget här: